lördag 1 mars 2008

Gah-pffft

1:a mars och till slut så blev det vinter. Det har kommit en del snö sista dygnet och lite minusgrader har vi faktiskt haft i några dagar nu. Jag har dessutom jobbat min 13:e dag i rad och jag börjar faktiskt bli lite less. Inte less på jobbet så till vida utan less på vår arbetspartner, som inte kan bestämma sig vad dom vill ha och dom ändrar sig 2 gånger per dag. To many cocks in the soup, helt enkelt.

Sitter i skrivande stund och lyssnar på Fantômas bisarra album Delìrivm Còrdia, som bara består av 1 enda låt som är 1 timme och 14 minuter lång. Den är uppbyggd av diverse ljudmattor och knepiga riff kryddat med spridda vokabulära yttringar. Passar perfekt till den sinnesstämning jag befinner mig i just nu. De sista 17 minuterna av "låten" är dessutom helt musiklösa. Det enda som hörs är det familjära och repetativa ljudet av en pickup som nått innercirkeln på en vinylplatta. Gah-pffft, gah-pffft, gah-pffft, gah-pffft ... genialiskt.

I mitt ständiga sökande efter sinnesfrid och den fortsatta kampen mot internet så har jag idag avslutat ett antal företeelser jag varit inblandad i på sistone. Jag beräknar väl att ha avskärmat mig helt från overkligheten runt slutet på denna månad och jag ser fram emot att få sjunka in i böckernas värld vad det lider när den värsta jobbhysterin lagt sig. Har en hel del olästa böcker som står och väntar i bokhyllan.

Var lugna, denna blogg blir den sista anhalten i min själsliga rening, så en liten stund till får ni drass med mig.

Inga kommentarer: